Foto- forum
nije teško biti fin,registracija za 3 sec i obavezno predstavljanje!!!
posle registracije neophodno je ulogovati se ...dakle korisničko ime i lozinka i slobodno krstarite forumom


ugodan boravak želi vam Zoki sa ekipom urednika

Foto- forum

The World in Photos
 
PrijemPortal*Često Postavljana PitanjaRegistruj sePristupi
Similar topics
Traži
 
 

Rezultati od :
 

 


Rechercher Napredna potraga
Zadnje teme
» I ključevi govore...
Danas u 1:01 pm od Daca*

» seoska idila
Danas u 12:48 pm od Brzi

» More,jezero,reka...plaža,palma...
Danas u 12:47 pm od Brzi

» Kupaći kostimi :)
Danas u 12:45 pm od Brzi

» Oči i usne krase lice
Danas u 12:44 pm od Brzi

» školjke
Danas u 12:43 pm od Daca*

» zub vremena
Danas u 12:37 pm od Brzi

» crkve,manastiri....ostali relig.objekti
Danas u 12:35 pm od Brzi

» Parkovi i vrtovi
Danas u 12:34 pm od Brzi

» Drvo
Danas u 12:31 pm od Brzi

» Reptili,vodozemci...
Danas u 12:14 pm od Brzi

» Planine
Danas u 12:11 pm od Brzi

»  Pozadina za desk
Danas u 12:11 pm od Daca*

» Dvorci,tvrđave i zamkovi
Danas u 12:08 pm od Brzi

» slike muzičara
Danas u 12:04 pm od Daca*


Januar 2018
PonUtoSreČetPetSubNed
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
KalendarKalendar
Naj bolji poslanici
Ружа (154232)
 
Zoki (130493)
 
maraja (114970)
 
Doktor M (79536)
 
BlackW (74294)
 
Daca* (70532)
 
djadja (61063)
 
Brzi (53790)
 
alexis (50768)
 
Boby (45020)
 
Broj poseta
joomla analytics
free counters
Add This
Bookmark and Share

Napiši novu temu   Odgovori na poruku
Delite | 
 

 Kodeks ponašanja na Internetu

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Kodeks ponašanja na Internetu   Uto Avg 16, 2011 9:30 am

Ljudska psiha Internet prihvata i tretira kao i svaki drugi javni medij.
Za razliku od novina, radija i TV, gde bi smo svi mi priznali to ili ne
želeli da se pojavimo, ali je to teško izvodljivo, Internet je medij
koji nam upravo to i omogućava. Kako to deluje na ljude? Mogućnost da
ono što radite vidi ogroman auditorijum različito deluje na svakog
čoveka. Neko se zbuni ili uplaši, neko se malo uozbilji, neko tremu
razbija šalom, neko to prihvata normalno, kao i razgovaranje telefonom, a
neko i opsuje. Takvi smo mi ljudi. Različiti.




Ipak, baš zbog toga što smo tako različiti moramo da povedemo računa
jedni o drugima. Ono što neko smatra normalnim ponašanjem nekom drugom
se možda ne dopada. Imamo samo jedan Internet i moramo da naučimo da ga
zajedno i koristimo. To znači da moramo biti spremni na maksimalnu
međusobnu toleranciju i obzire ali i odgovornost za ono što radimo.
Upravo zbog toga postoje određene norme koje treba svi da poštujemo.




Uopšte za sve oblike aktivnosti na Internetu važi da ne smete raditi
ništa što je protivzakonito ili se kosi sa osnovnim moralnim normama.
Ostala pravila zavise od pojedinih internet servisa.
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Uto Avg 16, 2011 9:31 am


Ako ste nekome poslali poruku ne očekujte da ćete odgovor odmah dobiti.
Iako Internet omogućava veoma brz prenos pošte, postoje razni objektivni
razlozi da vam odgovor ne dođe odmah. Primalac jednostavno ne mora da
se zatekne pored računara kada ta poruka stigne, već će je pročitati
kada bude prvi put proverio da li ima pristiglu poštu. Složićete se da
nema logike da neko po ceo dan sedi i čeka da vidi da li će mu neko
poslati mail. Ako šaljete poruku nekome ko živi na drugoj strani sveta,
logično je da on možda u tom trenutku spava. Možda primalac svoj mail
može da čita samo dok je na poslu ili samo dok je kod kuće, ili samo u
računskom centru svog univerziteta ili je prezauzet ili iz nekog drugog
razloga ne može da vam odgovori odmah. Ako vam se poslata poruka nije
vratila sa porukom o grešci, onda je s velikom verovatnoćom ona
isporučena kako treba te samo treba da strpljivo sačekate da je primalac
pročita i odgovori vam. Sačekajte dva tri dana, pa tek tada ponovo
pošaljite poruku, ali i to uradite samo ako vam je stvar naročito važna.

Koristite polje za temu poruke (Subject). Njegova namena je da u par
reči naznačite sadržaj poruke a to može mnogo da znači kada se nakupi
veliki broj poruka pa treba među njima pronaći neku određenu. Osim toga,
ako s nekim vodite diskusiju po više različitih tema, tema poruke može
da posluži da razlikujete kojoj diskusiji koja poruka pripada.

Utvrdite kome se možete obratiti za pomoć u slučaju da vam nešto ne
funkcioniše kako treba ili dobijete neke poruke neprijatnog sadržaja.
Najbolje je da se za takve stvari obratite prijatelju ili administratoru
sistema koji koristite za pristup Internetu.

Obratite pažnju da je tekst poruke uvek suvoparan, i da ista rečenica
koju ste napisali s jednom namerom primaocu može da izgleda potpuno
drugačije. Ovo je naročito čest slučaj sa sarkazmom kog primaoci po
pravilu tumače za ozbiljno. To što ste se vi smejali duhovitošću vaše
poruke ne znači da će poruka s druge strane delovati duhovito. Naprotiv,
takve poruke mogu da izgledaju smrtno ozbiljne. Zato budite obazrivi i
nastojte da se što preciznije izražavate.

Koristite smajlije (smileys) da izrazite ton vaše poruke. Smajliji su
znaci koji se stavljaju u tekst poruke da simbolizuju određene grimase
odnosno raspoloženja. Znak je primer smajlija. Iskrenite glavu za 90% u
levu stranu i prepoznaćete stilizovano ljudsko lice koje se smeje.
Ovakvih simbola ima raznih i njima se mogu predstaviti i neraspoloženje,
plač, strah, ljutina, bes, zloba, sarkazam itd...)

Nemojte pisati vašu poruku samo velikim slovima. Velika slova se koriste
samo za naslove ili kada želite da vaša poruka deluje kao da vičete. U
nekim slučajevima to može biti svrsishodno ali u većini slučajeva
primaocima se baš i neće dopasti ako vičete na njih.

Ne koristite znakove koji ne spadaju u tekst (ASCII kodovi van opsega 32
- 127) jer oni u velikom broju slučajeva neće ispravno stići do
primaoca. Ovo se odnosi na razne grafičke simbole, kodove za
karakteristična slova srpskog jezika kojih nema u engleskom i binarne
datoteke. Problem sa slanjem binarnih datoteka je najlakše rešiv
korišćenjem Attach opcije. Njom se binarna datoteka zakači za poruku i
prilikom slanja, program je sam prekodira tako da se sastoji samo od
znakova koji se mogu poslati kao sadržaj poruke. Kod primaoca, njegov
program takvu datoteku ponovo prekodira u binarni oblik. Ovo se odvija
transparentno za korisnike. Međutim, morate znati da se prilikom
kodiranja datoteka produžava za najmanje 30%. Ukoliko vaš mailer nema
Attach opciju morate ručno da kodirate datoteku u tekst i importujete je
u tekst poruke.

Kada je u pitanju korišćenje slova srpske latinice ili ćirilice, to je
takođe izvodljivo ali je podržano samo u novijim aplikacijama. Još uvek
je Internet oslonjen na servere koji nisu prilagođeni korišćenju kodnih
strana u elektronskoj pošti. A na kraju karajeva ni svi korisnici nemaju
svoje računare prilagođene korišćenju yu slova ili ako su ih i podesili
koriste različite kodne strane. Sve u svemu, preporuka je da naša slova
koristite samo ako ste sigurni da će ih primalac videti kako treba. I
dalje je, nažalost, najbolje da ih uopšte ne koristite. Naravno, ne
kažemo da je to dobro rešenje, ali je daleko bolje nego da primalac vidi
neke bezvezne simbole umesto slova, zar ne?

Karakteristična greška je slanje Word i Excell dokumenata zakačenih u
poruku. Izbegavajte to. Word i Excell dokumenti su poznati kao datoteke
koje neekonomično koriste prostor, ili drugačijim rečima, čak i dokument
sa malo teksta ume da zauzme mnogo prostora. Najbolje je da tekst, ako
ga već imate u Word ili Excell dokumentu prekopirate sa Cut&Paste u
editor za mail poruke. Ako vam je pak stalo da pošaljete baš Word ili
Excell dokument (kako bi ste zadržali formatiranje ili grafičke
elemente), a pogotovo ako dokument sadrži i slike obavezno ga
kompresujte (koristeći ZIP, ARJ, RAR ili bilo koji drugi format koji
primalac može da iskoristi) pa ga kompresovanog šaljite zakačenog uz
poruku. Tako ćete i sebi i primaocu poruke napraviti ogromnu uštedu - u
nekim slučajevima i 10 do 20 puta.
Još jedan važan razlog izbegavanja slanja Word i Excell dokumentata je
to što oni mogu da budu zaraženi virusima ili trojancima i to bez vašeg
znanja. Takvi dokumenti mogu da naprave zaista veliku štetu primaocu
uništavanjem podataka na njegovom računaru.

U poslednje vreme, u nastojanju uključivanja multimedije u sve i svašta
(još malo pa će i pegle imati ugrađenu multimediju) u mail programe je
dodata mogućnost slanja multimedijalnih poruka. Za to se najčešće
koristi HTML kod koji je inače u upotrebi na WEB-u. To praktično znači
da bilo koju WEB stranu možete u celini poslati kao mail poruku. Ma kako
to lepo zvučalo, potpuno je nepoželjno da ovu opciju koristite. Kao što
smo ranije naglasili koliko su Word i Excell dokumenti neekonomični,
tako sada to isto naglašavamo za multimediju. Sve to lepo izgleda ali i
košta. U praksi smo videli poruke koje su poslate u HTML formatu trošile
do 30 puta više prostora od onoga koji je dovoljan da se identična
informacija pošalje običnim email-om. Osim toga, ne podržavaju svi
programi ovu mogućnost, a vrlo je ružno kada vaš sagovornik dobije
gomilu nerazumljivih kodova umesto teksta poruke. Ovakvo slanje poruka
koristite samo ako imate debele razloge, ako ste sigurni da primalac to
može da pročita kako treba, a naročito ako prethodno proverite da li se
primalac s tim slaže.

Prilikom odgovaranja na poštu najčešće je potrebno da citirate deo
poruke na koju odgovarate i da se nadovežete na nju. Ovo je veoma
korisno, jer primalac vašeg odgovora ne mora da se priseća šta je rekao
već mu je to odmah tu, kao citat. Ne zaboravite da neko može dnevno da
primi i stotine poruka i njemu je vrlo teško da zapamti i temu diskusije
sa vama a kamoli konkretnu rečenicu. Citiranje je u takvoj situaciji je
nezamenljivo jer služi kao nepogrešivi podsetnik. Naravno, uopšte ne
morate citirati, ali se nemojte iznenaditi kad vam neko skrene pažnju da
ste to trebali da uradite jer on sad ne zna o čemu ste pričali. No, ako
citirate, nemojte s tim preterivati. Vrlo je čest slučaj da korisnici
prilikom odgovaranja na poruke jenostavno citiraju ceo sadržaj poruke na
koju odgovaraju. Vrlo često to ide do krajnosti kao što je citiranje
cele poruke uključujući i zaglavlja ili potpise. Tako nešto već ne treba
raditi. Da bi ste odredili šta treba i u kojoj meri da citirate držite
se sledećeg pravila: citirajte samo onoliko koliko je dovoljno da se
poveže diskusija, ni manje ni više od toga. Dešava se da korisnici, u
strahu da ne preteraju s citiranjem iskasape tekst u toj meri da on
postaje potpuno beskoristan. Takođe, slobodno citirajte iz više delova.
Napravite jedan citat pa svoj odgovor na njega, onda stavite sledeći, pa
odgovorite na njega i tako dalje. Tako postižete preciznost u
izražavanju i ekonomičnu upotrebu elektronske pošte. Valjanost citata se
ne određuje količinom teksta, već sadržajem. No, iz iskustva se
procenjuje da je svaki citat koji zauzima manje od 30-40% cele poruke
prihvatljiv.

Ograničite broj znakova po liniji teksta na 66, a samo u izuzetnim
slučajevima maksimalno 72 znaka. Time ćete obezbediti da vaš tekst bude
čitljiv na svakoj platformi. Ako koristite linije sa većim brojem
znakova, po pravilu će se kod primaoca takve linije automatski prelamati
tako da će biti vrlo teško čitati ih. Ovu grešku najčešće prave
korisnici koji šalju tabelarne spiskove (cenovnike ili slično) a ne vode
računa o broju znakova po redu. Takođe, obratite pažnju na znakove
razmaka. Oni se ne vide ali prave velike probleme ako prelaze 66 znakova
u jednom redu.

Ako u poruci koristite potpis, trudite se da on bude kratak. On ne sme
prelaziti četiri reda teksta. Sve preko toga smatra se bespotrebnim
trošenjem prostora.

Obratite pažnju i na način na koji se obraćate sagovorniku u poruci. S
prijateljem se možete ophoditi kako ste i inače navikli. Među
kompjuterskim entuzijastima postoji nepisano pravilo da oni međusobno ne
persiraju jedni drugima čak i kada se lično ne poznaju. Ali kada
kontaktirate nekog nepoznatog, pogotovo ako se radi o poslovnoj
prepisci, učtivost je neophodna.
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Uto Avg 16, 2011 9:33 am

Jedna-ka-jednoj komunikacija

"Jednu-ka-jednoj" komunikaciju definisemo kao onu u kojoj jedna osoba
komunicira sa drugom kao da se nalaze licem u lice, po principu
dijaloga. Pravila lepog ponasanja u ophodenju sa ljudima bi trebala da
vaze u svakoj situaciji, a pogotovu za korisnike Interneta gde gestovi,
ili jacina glasa gube na znacaju.

E-mail

* Ukoliko nemate sopstveni pristup Internetu preko provajdera, proverite
kod svog poslodavca pitanja u vezi sa posedovanjem e-maila (elektronske
poste). Zakoni u vezi sa vlasnistvom e-maila su veoma neujednaceni.

* Ukoliko ne koristite neki sistem za sifriranje
(hardversko-softverski), morate biti svesni da posta na Internetu nije
zasticena. Pisite isto sto biste pisali na razglednici.

* Uvazavajte autorsko pravo materijala koji saljete. Skoro sve zemlje imaju zakone koji se odnose na autorsko pravo.

* Ukoliko prosledujete ili ponovo saljete postu, nemojte menjati tekst.
Ukoliko je poruka poslata vama licno a vi je adresirate na grupu, prvo
trazite dozvolu za to. Poruku mozete skratiti i navesti samo vaznije
delove, ali svakako obezbedite odgovarajuce naznake.

* Osnovno pravilo - budite pazljiviji u pogledu poste koju saljete od
one koju primate. Ne saljite neodmerene poruke cak i ukoliko ste
izazvani. I, naravno, budite uzdrzani kada na takve poruke odgovarate.

* Nikada ne saljite cirkularna pisma (lanci srece i sl.) putem e-maila.
Cirkularna posta je zabranjena na Internetu. U suprotnom, bice vam
oduzeta korisnicka prava. Ukoliko dobijete cirkularnu postu e-mailom,
obavestite svog administratora.

* Dobra ideja je da proverite predmet svih poruka pre nego sto na njih
odgovorite. Ponekad ce osoba koja od vas trazi pomoc ili razjasnjenje
poslati sledecu poruku kojom ce reci "zanemarite". Takode, odgovarajte
samo na poruke koje su upucene vama. Nemojte odgovarati ukoliko ste
dobili samo kopiju.

* Olaksajte prijem poste. Mnogi korisnici poste odbace deo poruke koji
sadrzi adresu posiljaoca. Pruzite ljudima dovoljno informacija o vama,
napisite nekoliko redova sa svim potrebnim informacijama za kontakt.
Mozete napraviti takav fajl unapred i dodavati ga na kraju poruke (neki
programi to rade automatski). Zargonom Interneta, koristite "potpis".
Vas "potpis" zamenjuje vasu vizitkartu (mozda imate vise razlicitih koje
koristite u raznim prilikama).

* Pazljivo adresirajte postu. Ima adresa koje prima grupa korisnika iako
adresa deluje kao da pripada jednoj osobi. Proverite pre slanja.

* Uzmite u obzir kopije (CC) kod odgovaranja. Nemojte i dalje ukljucivati druge ljude ukoliko su poruke iskljucivo dvosmerne.

* Vecina Internet korisnika nema vremena da odgovara na uopstena pitanja
koja se ticu Interneta. Posebno ne saljite postu trazeci odgovore na
pitanje o Internetu korisnicima koje ste nasli na RFC-u ili na mailing
listama.

* Ne zaboravite da su korisnici sa kojim kontaktirate locirani sirom
sveta. Ukoliko posaljete poruku za koju vam je potreban hitan odgovor,
korisnik kome je poruka upucena mozda nije u mogucnosti da to odmah
ucini. Dajte primaocu vremena da odgovori na vasu poruku.

* Proverite adresu pre nego sto zapocnete dugacke ili licne razgovore.
Takode, dobra je praksa ukljuciti napomenu "long" u zaglavlje tako da
primalac zna da je poruka dugacka za citanje i odgovaranje. Preko 100
redova smatra se dugackom (long) porukom.

* Koga kontaktirati za podrsku (help). Obicno su vam izvori pristupacni -
proverite ko bi mogao da vam bude od pomoci u vezi sa pitanjima koja se
odnose na softver i sistemske probleme. Isto tako, i koga treba
kontaktirati ukoliko imate probleme. Vecina sajtova ima webmastera iza
koga se nalazi zvanicno lice, tako da e-mail mozete upucivati na tu
adresu i dobiti podrsku.

* Imajte na umu da je primalac covek cija se kultura, jezik i humor mogu
razlikovati od vaseg. Takode, isto to uzmite u obzir kod formata za
datume, mere i idiome koji se tesko prenose. Posebno budite obazrivi sa
sarkazmom.

* Koristite i velika i mala slova. SAMO VELIKA SLOVA IZGLEDAJU KAO DA VICETE.

* Koristite simbole za naglasavanja. Primer - "To" je ono sto ja mislim. _Rat i mir_ je moja omiljena knjiga.

* Smajlije koristite da oznacite nacin govora, ali obazrivo. Ne budite
uvereni da ce primalac biti zadovoljan vasom porukom ukoliko ukljucite
smajli ili da cete time ublaziti uvredu.

* U poruke ne ukljucujte kontrolne karaktere ili priloge koji ne
odgovaraju ASCII specifikaciji izuzev ukoliko nisu MIME prilozi. Ukoliko
saljete sifrovanu poruku proverite da li ce primalac moci da je
desifruje.

* Budite kratki, ali ne i odsecni. Kada odgovarate na poruku citirajte
dovoljno originalnog materijala kako bi poruka bila jasna, ali ne vise.
Smatra se nekulturnim da odgovorite na poruku tako sto cete prekopirati
originalnu - izbacite sve nebitne delove.

* Duzinu redova svedite na manje od 65 karaktera.

* Poruka treba da ima temu koja je navedena u zaglavlju i odnosi se na sadrzaj poruke.

* Ukoliko imate potpis, gledajte da bude kratak. Pravilo vazi - ne duze
od 4 reda. Znajte da mnogi ljudi placaju prikljucenje prema minutazi -
duge poruke vise kostaju.

* Kao sto posta nije uvek privatna, posta i vesti su danas na udaru
falsifikovanja koje je manje ili vise tesko utvrditi. Upotrebite zdravu
logiku pre nego sto zakljucite da je poruka istinita.

* Ukoliko smatrate da je poruka od izuzetne vaznosti, odmah posaljite
kratak odgovor cime dajete posiljaocu na znanje da ste je primili cak i u
slucajevima kada ce odgovor uslediti kasnije.

* Ocekivano ponasanje sagovornika zavise od vaseg odnosa sa drugom
osobom i sadrzaja komunikacije. Norme na koje ste navikli u odredenoj
e-mail sredini ne moraju vaziti za siru e-mail komunikaciju sa drugim
korisnicima Interneta. Budite obazrivi prilikom koriscenja slenga ili
lokalnih termina.

* Posiljaoc i primalac (ili njihove firme) uglavnom podjednako dele
troskove oko slanja e-mail poruke. Ovim se ona razlikuje od drugih
medija kao sto je fizicka posta, telefon, televizija ili radio. Slanje
poruke moze primaoca kostati i u pogledu propusne moci mreze, prostora
na disku itd. To je sustinski razlog zbog cega neovlasceno oglasavanje
putem e-maila nije pozeljno (i u mnogim slucajevima je zabranjeno).

* Budite svesni velicine poruke koju saljete. Ukoliko ukljucujete
ogroman fajl moze se desiti da vam je poruka toliko velika da se ne moze
preneti ili zauzima preterano mesta. Vazeca preporuka glasi - nemojte
da saljete fajl koji je duzi od 50 kilobajta. U suprotnom, razmislite o
transferu fajla ili podelite fajl u manje jedinice i saljite svaku kao
zasebnu poruku.

* Nemojte prosledivati neovlascene informacije drugima.


* Ukoliko vam sistem dozvoljava da prosledujete (forwarding) postu,
pazite se kruzenja. Proverite da niste ukljucili prosledivanje na
nekoliko hostova cime se poruka koja je poslata vama vrti u bezbrojnom
krugu od jednog kompjutera do sledeceg itd.
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Uto Avg 16, 2011 9:33 am

Talk i IRC (Internet relay chat)

Talk je niz protokola koji omogucava interaktivni dijalog izmedu dva korisnika putem kompjutera.

* Koristite velika i mala slova i pravilnu interpunkciju kao kada ukucavate pismo ili saljete postu.

* Kad stignete do kraja reda koristite CR. Takode uzmite u obzir da svi
korisnici nemaju monitore istih dimenzija. Preporucljivo je ne koristiti
vise od 70 karaktera i ne vise od 12 redova.

* Ostavite margine, ne ukucavajte tekst do samog kraja reda.

* Koristite dva CR-a kako biste naznacili da ste zavrsili i da drugi korisnik moze da pocne sa ukucavanjem (prazan red).

* Uvek naznacite zavrsetak poruke i sacekajte istu naznaku od
sagovornika pre nego sto prekinete dijalog. To je posebno vazno kad je u
pitanju razgovor sa udaljenim korisnikom.

* Imajte na umu da razgovor prekida drugog korisnika. Koristite ga samo
kada je neophodno. I nikada ne razgovarajte sa strancima.

* Razlog za onemogucenu komunikaciju moze biti raznolik. Nekopatibilnost talk verzija moze biti jedan od njih.

* Ukoliko odgovor drugog korisnika izostane, pokusajte drugi tty.
Koristite finger da odredite koji je otvoren. Ukoliko odgovor izostane,
prekinite slanje.

* Talk pokazuje vasu vestinu kucanja. Ukoliko sporo kucate i pri tom
pravite greske, ne pokusavajte da ih ispravite posto ce osoba koja prima
tekst shvatiti o cemu se radi.

* Budite obazrivi ukoliko vodite vise razgovora istovremeno
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Uto Avg 16, 2011 9:34 am

Jedna-ka-vise komunikacija

Kad god zapocnete navedenu komunikaciju primenite sva pravila kojase
odnose na e-mail. Na kraju krajeva, komunikacija sa vise korisnikaputem
samo jedne e-mail poruke je analogna komunikaciji sa samo
jednimkorisnikom. Ono sto je najvaznije kod ove komunikacije je da znate
koprima vase poruke.

Opsta uputstva za Mailing liste i NetNews

* Iscitavajte mailing liste i news grupe mesec do dva pre nego sto sami
nesto posaljete. Tako cete razumeti kako funkcionise odredena grupa.

* Ne krivite sistem administratora za ponasanje korisnika sistema.

* Uzmite u obzir da ce veliki broj korisnika videti vase dopise,
ukljucujuci i vaseg sadasnjeg ili buduceg poslodavca. Budite obazrivi u
vezi onoga sto pisete. Takode, zapamtite da mailing liste i news grupe
cesto arhiviraju tekstove te samim tim i vase reci mogu dugo biti cuvane
na izuzetno pristupacnom mestu.

* Pretpostavite da pojedinci govore u svoje ime i sadrzaj onoga sto kazu
ne predstavlja zvanican stav organizacije (osim ukoliko je to
eskplicitno naznaceno).

* Setite se da i mail i news koriste resurse sistema. Obratite paznju na
specificne propise vase organizacije u vezi njihovog koriscenja.

* Poruke i clanci treba da budu kratki i precizni. Nemojte odlutati od
teme i nemojte slati poruke kako biste istakli tude greske u kucanju i
pravopisu. Ovakvo ponasanje vas obelezava kao nezrelog pocetnika.

* Tema poruke treba da prati konvenciju odredene grupe.

* Falsifikovanje i druge zloupotrebe predstavljaju neodgovarajuce ponasanje.

* Oglasavanje je dobrodoslo na nekim listama i news grupama a apsolutno neprihvatljivo na drugim.

* Ukoliko odgovarate na poruku svakako dajte rezime originala kod
zaglavlja poruke ili navedite dovoljno teksta iz originala kako bi
primaoci poruke razumeli o cemu se radi. NetNews ide sa hosta na host,
tako da je moguce videti odgovor na poruku pre originala. Sadrzaj svima
olaksava razumevanje. Nikad ne navodite integralni tekst originala.

* Prikljucite adresu svojoj poruci kao garanciju da ce korisnici,
ucesnici ili citaoci koji nepaznjom uklone zaglavlje sa vasom adresom
ipak imati mogucnost da stupe u kontakt sa vama.

* Budite obazrivi kada odgovarate na poruke. Odgovori se najcesce salju
na adrese sa kojih su primljene - cesto je u pitanju adresa mailing
liste ili grupe. Mozete greskom poslati licnu poruku velikom broju ljudi
i veoma ih zbuniti. Izuzetno je znacajno da ponovite adresu umesto da
se oslonite na reply.

* Ukoliko uocite da je licna poruka poslata na adresu liste ili grupe, posaljite poruku sa izvinjenjem.

* Ukoliko je doslo do nesporazuma izmedu vas i druge osobe, saljite
dalje odgovore obicnom postom umesto da i dalje odgovarate putem liste
ili grupe. Ukoliko se rasprava tice necega sto moze biti od interesa
grupi, kasnije ih mozete o tome obavestiti u skracenom izdanju.

* Ne ucestvujte u ratovima poruka. Nemojte slati niti odgovarati na podstrekacke poruke.

* Izbegavajte slanje poruka koji u sebi ne sadrze nista drugo do ljubaznih zahvalnica zahvalnicama.

* Budite obazrivi sa fontovima i dijagramima. Oni ce biti razlicito
prikazani u razlicitim sistemima i kod drugacijih programa za postu
korisnika istog sistema.

* Postoje news grupe i mailing liste koje razmatraju raznovrsne teme.
One predstavljaju razlicite stilove zivota, religija i kultura. Slanje
clanaka ili poruka grupama cije je misljenje za vas uvredljivo samo da
biste ih o tome obavestili nije prihvatljivo. Postoji softver koji
omogucuje filtriranje poruka
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Uto Avg 16, 2011 9:35 am

Vodic za mailing liste Postoji nekoliko nacina da pronadete informacije o
mailing listama kojepostoje na Internetu sa instrukcijama kako da im se
prikljucite. Neizostavno se upoznajte sa stavom vase organizacije u
vezi saprikljucenjem i slanjem poste ovim listama. Uvek je najbolje
proveritilokalne resurse pre pokusaja pronalazenja informacija na
Internetu.Ipak, postoji izvestan broj fajlova koji se periodicno salju
na news.answersgde se navode Internet mailing liste i kako da se na njih
pretplatite.Ovo je od neprocenjivog znacaja za pronalazenje
odgovarajucih lista.

* Sacuvajte poruke o pretplatama za liste posto se tu obicno nalaze i uputstva kako se odjaviti.

* Jednom poslatu poruku je nemoguce vratiti. Cak ni vas sistem
administrator nece moci da vrati poslatu poruku. To znaci da morate
dobro da proverite sadrzaj poruke pre slanja.

* Auto-reply je koristan za komunikaciju unutar firme, ali iritirajuci
kada se odnosi na celokupnu mailing listu. Proverite reply-to opciju
prilikom odgovaranja na poruke lista. Auto-reply ce proslediti odgovor
svim clanovima liste.

* Ne upucujte velike fajlove na mailing liste kada su URL, pointeri i
FTP verzije dovoljne. Ukoliko saljete kao visestruke fajlove, uskladite
to sa opstim stavom grupe. Ukoliko niste sa njim upoznati, raspitajte
se.

* Razmotrite mogucnost obustavljanja pretplate ili postavljanja "nomail"
opcije (ukoliko je imate) kada niste u mogucnosti da proveravate svoju
postu duze vreme.

* Ukoliko saljete poruku vecem broju mailing lista, narocito ako su
liste blisko povezane, posaljite izvinjenje za ukrstanje poruka.

* Ukoliko postavljate pitanje, posaljite i kratak izvod. Pritom zaista posaljite izvod, a ne zbir poruka koje ste primili.

* Neke od mailing lista su privatne. Ne upucujte poruke na te liste
ukoliko niste pozvani. O sadrzaju tih lista ne obavestavajte siru
javnost.

* Ukoliko upadnete u raspravu, svakako se zadrzite na predmetu razgovora umesto na licnostima koje ucestvuju u raspravi.
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Uto Avg 16, 2011 9:35 am

NetNews

NetNews je sistem koji se distribuira sirom sveta i omogucava ljudima
dakomuniciraju o raznim predmetima specificne interesne sfere.
Podeljenje hijerarhijski, a glavna podela je sledeca: sci - diskusije u
vezi nauke;comp - diskusije u vezi kompjutera; news - diskusije koje se
ticu samihNetNews-a; rec - rekreativne aktivnosti; soc- socioloska
pitanja;talk - dugacke, neprekidne diskusije; biz - vesti u vezi
biznisa; ialt - aternativna hijerarhija. Postoje i regionalne
hijerarhije,hijerarhije koje su siroko distribuirane kao sto je Bionet, a
i vasafirma moze imati sopstvene grupe. U poslednje vreme je dodata
ihijerarhija humanistickih nauka, a vremenom ce se i druge ukljucivati.

* U zargonu NetNews, "posting" oznacava slanje novog clanka grupi, ili
odgovor na clanak koji je neko drugi poslao. "Cross-posting" oznacava
slanje poruke vecem broju grupa. Ukoliko uvedete cross-posting u svoju
grupu, ili ukoliko oznacite "proslediti dalje", upozorite citaoce o
tome! Citaoci ce uglavnom pretpostaviti da je poruka poslata jednoj
specificnoj grupi i da ce njihova reagovanja ostati u okviru te grupe.
Oznake menjaju njihov odnos prema tome.

* Iscitajte sve informacije o diskusiji koja je u toku (ovo nazivamo
nit) pre nego sto posaljete odgovor. Izbegavajte slanje poruka tipa "i
ja" ukoliko se radi o odobravanju sa opstim tokom. Dalje poruke bi
morale da sadrze vise od citiranja prethodnih.

* Koristite mail ukoliko upucujete odgovor jednoj osobi. Zapamtite da se
News globalno distribuira i da ceo svet verovatno NIJE zainteresovan za
vas licni odgovor. Medutim, ne oklevajte da koristite post ukoliko se
radi o stvari koja je od opsteg interesa za sve ucesnike News grupe.

* Ukoliko smatrate da ce clanak zanimati vise News grupa, koristite
crosspost umesto da ga pojedinacno prosledujete svakoj grupi. Uglavnom
ce samo pet-sest grupa imati dovoljno slicna interesovanja koje bi to
opravdalo.

* Probajte da koristite izvore informacija (uputstva za kompjutere,
novine, help fajlove) pre nego sto postavite neko pitanje. Pitanja
upucena news grupi tipa "gde se nalaze odgovori
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Uto Avg 16, 2011 9:37 am

ovo je preuzeto sa neta naravno i nije uopste lose procitati,ima lepih i poucnih stvari kojih cesto zaboravljamo npr u komunikaciji sa nekim clanom gde se sukobljavljaju misljenja
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Boby
Član
Član
avatar

Muški
Vaga
Broj poruka : 45020
Datum upisa : 24.03.2010
Godina : 39
Lokacija Lokacija : Srbija

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Čet Avg 18, 2011 10:23 am

ja procitao ali stvarno...ima dosta toga poucnog barem za pocetnike,ja se trudim da postujem taj kodeks,koliko uspevam ne zavisi uvek od mene...ponekad izlazim iz tog klisea,ali znam gde i sta mogu
Nazad na vrh Ići dole
alexis
Član
Član
avatar

Ženski
Devica
Broj poruka : 50768
Datum upisa : 04.02.2010
Godina : 30
Lokacija Lokacija : Sombor-N.Sad

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Čet Avg 18, 2011 3:59 pm

sve je to na svom mestu dok ne naletis na nekoga kome internet sluzi za kvarnjak,e onda puknes i sve pada u vodu
Nazad na vrh Ići dole
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Pet Sep 23, 2011 4:03 pm

Ko mari za psovke i uvrede na netu


Većina
mladih ljudi ne uzbuđuje se zbog diskriminatorskih i uvredljivih izraza
sa kojima se suserću na Facebooku, Twitteru i u sms porukama. Šta ti
misliš o tome?




Guliver/Getty Images



Istraživanje koje su sproveli MTV i agencija AP,
pokazalo je da se polovina učesnika ankete svakodnevno sreće sa
uvredljivim izrazima koji se odnose na žene, crnce ili gej i lezbo
populaciju, a najčešće na gojazne osobe.

U isto vreme, 54 odsto učesnika ankete kaže da su izrazi koji bi
šokirali njihove roditelje, nastavnike ili šefove, sasvim u redu ako se
koriste u šali, među prijateljima.

Učesnici u anketi ocenili su da je glavni razlog zbog kojeg mladi upotrebljavaju ovakve izraze želja da budu duhoviti.
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Hyacintho
Član
Član
avatar

Ženski
Broj poruka : 724
Datum upisa : 16.09.2012
Lokacija Lokacija : Ocean of dreams

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Ned Okt 07, 2012 10:23 pm

:ko507: :ko507: :ko507:

super tekstovi
Nazad na vrh Ići dole
http://mijauvau.forumcroatian.com/
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Pon Okt 08, 2012 7:38 am

jesu ali malo su primenjivani barem na onim sajtovima gde ja idem lol
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Hyacintho
Član
Član
avatar

Ženski
Broj poruka : 724
Datum upisa : 16.09.2012
Lokacija Lokacija : Ocean of dreams

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Pon Okt 08, 2012 3:41 pm

Nažalost,da,hahha
Nazad na vrh Ići dole
http://mijauvau.forumcroatian.com/
Maja
Član
Član
avatar

Ženski
Škorpija
Broj poruka : 11362
Datum upisa : 05.09.2012
Godina : 33

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Pon Okt 08, 2012 3:59 pm

pa vi posećujte kulturne sajtove
malo se ko pridržava neke kulture,svi misle ma baš me briga ne poznajemo se reći ću im svašta
Nazad na vrh Ići dole
Zoki
Funder
Funder
avatar

Srbija Muški
Strelac
Broj poruka : 130493
Datum upisa : 01.01.2010
Godina : 56
Lokacija Lokacija : Sombor

PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   Čet Sep 19, 2013 8:33 am

već sam ranije pisao da nećemo pornografiju na forumu...Milane tvoja tema sexi animacije ide u Arhivu,nemoj više ovakve teme otvarati
nećemo ni raspravljati šta je pornografija a šta nije
Nazad na vrh Ići dole
http://www.foto-forum.net
Sponsored content




PočaljiNaslov: Re: Kodeks ponašanja na Internetu   

Nazad na vrh Ići dole
 
Kodeks ponašanja na Internetu
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» Poslovni Bonton
» Bonton: Pet pravila lijepog ponašanja za vlasnike pasa
» Može li se na internetu naći osoba za ozbiljnu vezu?
» BUŠIDO KODEKS SAMURAJA
» Psihologija mase

Dozvole ovog foruma:Možte odgovarati na teme u ovom forumu
Foto- forum :: Obaveštenja-
Napiši novu temu   Odgovori na porukuSkoči na: